‘Gyógyító légzéstechnikák’ kategória archívuma

AZ ENERGIA LÉGZÉS

A légzésfiziológiával foglalkozó modern tudományos kutatások kibõvítették tudásunkat a légzés lényegérõl, és arra késztettek, hogy másképp lássuk az oxigén és széndioxid szerepét az anyagcsere-folyamatokban. A kimagasló sporteredmények iránti igény, valamint az egészségügyi jellegû ûrkutatások, amelyek lehetõvé tették, hogy az ember hosszú ideig, egészségkárosodás nélkül tartózkodjon az ûrben, hozzájárultak a légzésen alapuló új technológia elméleti alapjainak kidolgozásához.

A legnagyobb energia mennyiséget az ember a légzésen keresztül kapja, ezért minden, ami zavarja a légzést, befolyásolja az energia mennyiségét. Az ember könnyen, gyorsan és biztonságosan tudja emelni energiaszintjét és ezzel megszabadulni a fizikai gondoktól a légzés segítségével. Amikor az ember érzi az erõt, nagyobb lesz az önbizalma és nyugalmat érez.
Kapalbati légzés – Kapalbati = fénylő homlok

Mikor nem szabad gyakorolni:
* magas vérnyomás , szív problémák
* sérv esetén

* terhesség idején, menstruáció napjaiban
* ha fájdalmat vagy szédülést tapasztalunk
* nyáron amikor a hőmérséklet magas, 5 percnél nem többet
* este

Technika:
Aktív kilégzés – Passzív belégzés. Erős, erőltetett gyors kilégzés orron keresztül, száj csukva marad. Miközben kifújjuk a levegőt, a hasat behúzzuk. 3-5 kör 30-50 légzés. Másodpercenként 1 légzés, haladóknak lehet 2.

Mire ügyeljünk:
* a váll és a hát ne mozogjon
* kilégzés has összehúz
* éhgyomorra gyakoroljunk
* kilégzésnél gondoljunk arra, hogy minden szennyeződésünket kilövelljük (harag, vágyakozás, féltékenység, rosszindulat, ellenszenv, mohóság)

Hatásai:
* felfrissíti a sejteket, lustaságot, aluszékonyságot távol tartja
* energetizálja az agyat, nő a tisztánlátás a nap folyamán
* tisztítja és erősíti a tüdőt és a légutakat. Az éjszaka során felhalmozódott szénmonoxidot kivezeti a tüdőből.
* oxigénnel dúsítja és tisztítja a vért
* erősíti a hasi szerveket és oldja a zsírt
* könnyebb többi pranayama 5 perc Kabalbati után
* egyensúlyba hozza a három doshát
* szép és fényes bőrt eredményez
* jótékony hatás belső szervekre (hasnyálmirigy, máj, lép, belek, prosztata, vese)
* meggyorsítja az anyagcserét, különösen a zsírlebontást

Milyen betegségekre jó:
* javulást hozz asztma, légrendszeri problémák,allergiák esetén
* erősíti a szívet, a tüdőt, az agyat
* feloldja a vénák blokádjait, kontrollálja a koleszterint
* segítség túlsúly, cukor betegség, felfúvódás, savasodás esetén
* csökkenti vesebetegségeket és prosztata betegségeket
* nőknél megelőzi a cisztát vagy segíti annak csökkentését
* csökkenti a horkolást
* csökkenti a depressziós tüneteket

Surya Bedan- Nap légzés

Technika: ugyanaz mint Nadi Shodana de csak a jobb oldalon lélegzünk (Pingala).

Kinek nem ajánlott:
* vékony emberek,
* magas vérnyomás,
* ha túl meleg van,
* csak üres gyomorra

Hatásai:
* súlyvesztés
* csökkenti vérnyomást
* kontrollálja (phlegm – Kapha)
* felmelegíti a testet

Yoga:
Ha a bal orrlyuk a domináns, akkor az álló, erősítő, hátrahajló gyakorlatok az ajánlottak, ha a jobb orrlyuk a domináns, akkor előrehajló és ülő, nyugtató gyakorlatokat célszerű végezni.

Sheetali – “Hűsítő légzés” (Sheetkari)-Hold légzés

Csökkenti a testhőmérsékletet, amely hűsítő hatással van a testre és az elmére is. Hőségben nyáron vagy szomjúság esetén nagyon hasznos.

Ki ne végezze:
* asztmás és más légzőszervi probléma
* alacsony vérnyomás
* krónikus székrekedés
* szívproblémásoknak lehet, csak kumbhaka nélkül
* aki súlyt szeretne veszteni

Technika:
Szájon keresztül lélegzünk be és orron keresztül fújjuk ki. A szájunkban a nyelv két oldalát összegöngyölítjük, mint egy síp. Vagy hátragöngyölítjük és összeszorítjuk fogainkat. (H: Antara és Bahya Kumbhaka). Alkalmanként 5–10–20, komolyabb problémák esetén 50 körig fel lehet vinni.

Mire jó:
* Nyugtatja idegrendszert
* Lassítja az emésztést
* Javasolt túl savasodás és fekély esetén
* Lassítja vérnyomást és oldja feszültséget
* Ellazítja az izmokat, tisztítja a vért (ha a nyelv keserű az elején, ez a méregtelenítés hatása)
* Láz esetén csökkenti azt
* Hosszú távú gyakorlása segít a fiatalság megőrzésében
* Csökkenti a szomjúságot és az éhséget
* Kontrollálja a szexuális energiákat
* 52 kör naponta meghosszabbítja az életet
* Megelőzi az epe növekedését

a

Kategória